Συνέντευξη με τον Αλέξανδρο Σταύρου

Προηγούμενα
Συνέντευξη με τον Αλέξανδρο Σταύρου

Δεν είναι η πρώτη φορά που συζητάω μαζί του με αφορμή παράσταση που ανηφορίζει στη Θεσσαλονίκη. Η πρώτη φορά ήταν πριν πέντε χρόνια, τότε που η σχέση του με τη Μαριάννα Τουμασάτου ήταν στην αρχή της και η συνεργασία τους στο έργο «Κάθε μέρα ίδια χρόνο» είχε κερδίσει κοινό και κριτικούς. Τρία χρόνια μετά για το δραματικό έργο «Ο θάνατος και η κόρη» του Ντόρφμαν και τώρα πάλι για κωμωδία «Σ’ αγαπάω αλλά…» των Γιώργου Βάλαρη, Στέλιου Παπαδόπουλου.

 

Συνέντευξη στο Χρήστο Κρανιώτη

 

Στο μεταξύ ο Στράτος της «Βέρας στο δεξί» έγινε Στέφανος  Καρτάλης στα «Μυστικά της Εδέμ» και από εκεί Δημήτρης Μαλτέζος στα «Κλεμμένα όνειρα», ενώ στην προσωπική ζωή η σχέση έγινε γάμος και μία κόρη επισφράγισε την ευτυχία. Παρά τις τόσες αλλαγές και την εξέλιξη του Αλέξανδρου Σταύρου σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο, αυτό που δεν άλλαξε είναι ο ίδιος ευγενικός τόνος της φωνής, η προθυμία να απαντήσει σε οτιδήποτε τον ρωτήσεις, όπως και σήμερα που μας μιλάει για σχέσεις, διαζύγια, κρίσεις, τούρκικα και πολλά πολλά άλλα…

 

Αυτή τη φορά συζητάμε με αφορμή την παράσταση «Σ’ αγαπάω αλλά», μια κωμωδία για ένα ζευγάρι στα πρόθυρα χωρισμού…

Ναι είναι ένα ζευγάρι στα πρόθυρα χωρισμού. 18 χρόνια παντρεμένοι. Η γυναίκα ζηλεύει πολύ, η Βιβή ζηλεύει το Φώτη. Βρίσκει αφορμή να τσακώνονται συνεχώς και καταλήγουν να ζητήσουν τη γνώμη φίλων τους όπου κι εκεί ανοίγει ένα άλλο κεφάλαιο μιας και εκείνη η σχέση δεν είναι τόσο καθαρή και αγνή.

Κατάλαβα, το έργο του Βάλαρη ακούγεται να είναι βγαλμένο από τη ζωή στην κυριολεξία.

Είναι όντως πολύ κοντά με την πραγματικότητα αλλά δοσμένο μέσα από την υπερβολή και το χιούμορ. Έχει μεγάλες δόσεις γέλιου, είναι μια παράσταση διαδραστική όπου πέρα από τις ρήξεις που μπορεί να έχει ένα ζευγάρι βλέπουμε και τις ρήξεις που μπορεί να έχει μια φιλική σχέση…

Άρα πίσω από το γέλιο παίρνουμε και κάποια μαθήματα;

Το έργο έχει μηνύματα, μας το λέει και ο κόσμος αυτό, αλλά κυρίαρχο είναι το γέλιο.

Η κωμωδία είναι μια εξαναγκαστική επιλογή μιας και ο κόσμος σε αυτό το βαρύ κλίμα αναζητάει το γέλιο;

Πρώτα απ’ όλα επιλέξαμε κωμωδία γιατί εμείς οι ίδιοι το έχουμε ανάγκη και ευτυχώς η αντίδραση του κόσμου ήταν θετική σε αυτή την επιλογή μας.

Για ένα ζευγάρι, ποια σημεία του έργου μπορεί να λειτουργήσουν ως καθρέφτης;

Θα με συγχωρήσεις αλλά δε μπορώ να επεκταθώ σε λεπτομέρειες. Θα σου πω απλά πως πιστεύω ότι είναι ένα έργο που μπορεί να κάνει τα ζευγάρια να δουν πιο χαλαρά τη σχέση. Άλλωστε πέρα από όλα τα μικρά προβλήματα η αγάπη είναι το πιο σημαντικό…

Εκτός απ’ την αγάπη τι άλλο θεωρείς απαραίτητο για ένα ευτυχισμένο ζευγάρι;

Το ζευγάρι χρειάζεται λίγο πολύ να έχει κοινούς στόχους, να είναι δημιουργικό μαζί. Να θέλει να φτιάξει πράγματα μαζί, να έχει συμφωνία και ηρεμία μεταξύ του.

Θα μου πεις το συναίσθημα τι ρόλο παίζει;

Σημαντικό αλλά κι αυτό θέλει φροντίδα.

Και τι γίνεται με τα ζευγάρια που έχουν όλα τα παραπάνω αλλά δεν τα βρίσκουν στο σεξ;

Σε τέτοιου είδους προβλήματα όπως το σεξ, που είναι αντικειμενικά από τα πολύ σημαντικά προβλήματα μιας σχέσης, υπάρχει κάτι άλλο από πίσω. Είναι η επικοινωνία, είναι η χημεία δεν ξέρω, ίσως και άλλα πιο μεγάλα θέματα.

Το γεγονός ότι οι άνθρωποι ολοένα και περισσότερο επιλέγουν να μείνουν μόνοι πως το εξηγείς;

Είναι πολύ εύκολο πια με δυο κουμπάκια στο Facebook να γνωρίσεις κάποιον και να αντικαταστήσεις τον προηγούμενο και μετά να ξαναχωρίσεις. Στην ουσία όσο εύκολα μπορείς να γνωρίσεις με δυο κουμπιά κάποιον, άλλο τόσο εύκολα μπορείς και να τον «στείλεις». Είναι εύκολα αυτά στην εποχή μας.

Τα ίδια δεδομένα όμως πως μπορούν να ισχύουν ακόμη και σε ένα γάμο και δεν εννοώ το χαρτί αλλά το ουσιαστικό κομμάτι του;

Αυτή είναι άλλη περίπτωση. Πολλοί εγκλωβίζονται στο εγώ τους, η δυσκολία στην επικοινωνία διογκώνεται. Είναι επιφανειακές οι σχέσεις όπως λέγαμε και επιφανειακά δεν στεριώνει ο γάμος, εκτός κι αν απ’ την αρχή είναι βασισμένος σε προβλήματα οπότε λογικό είναι να λειτουργήσει όπως η οποιαδήποτε εφήμερη σχέση.

Τη ζήλεια που βιώνει ο Φώτης από τη Βιβή θα την άντεχες κάτω απ’ το σανίδι ως Αλέξανδρος;

Δε θα μπορούσα. Αν και τώρα που το λες, πιστεύω πως βρίσκονται τρόποι ώστε να δίνουμε χώρο να πουν αυτό που νιώθουν οι άνθρωποι μας, να δώσουμε αγάπη για να την εισπράξουν , να επιστρέψουμε πίσω τα συναισθήματα που παίρνουμε.

Το γεγονός ότι εκτός από τη συμβίωση με τη Μαριάνα συνεργάζεστε και στο θέατρο δεν είναι και λίγο κουραστικό;

Όχι βέβαια. Είναι έτσι κι αλλιώς ωραίο ένα ζευγάρι να είναι δημιουργικό, είναι ωραίο να κάνουμε πράγματι μαζί.

Σας ενδιαφέρει να συνεχίσει μόνιμα η μεταξύ σας συνεργασία ή σκέφτεστε και τη συνάντηση με άλλους καταξιωμένους συναδέλφους;

Και τα δύο μας ενδιαφέρουν. Είναι αλήθεια πως έχουμε σκέψεις για διάφορα πράγματα απλά τίποτα δεν είναι ανακοινώσιμο.

Πως μπορεί ένας ηθοποιός να λειτουργήσει σε ένα πλαίσιο ανασφάλειας, χωρίς ηρεμία όπως το σημερινό; Περίμενες πως θα ερχόταν στιγμή που θα θεωρούταν μεγάλη τύχη το ότι παίζεις σε τηλεοπτικό σίριαλ;

Τους ηθοποιούς τους έχει επηρεάσει η κρίση. Είναι λογικό γιατί η δουλειά μας δεν είναι και η πιο απαραίτητη για τον κόσμο. Είναι απαραίτητη για την ψυχή μας αλλά όταν δεν υπάρχουν τα βασικά κι αυτή μπαίνει σε δεύτερη μοίρα. Η κρίση έχει επηρεάσει και την τηλεόραση οπότε ναι μπορείς να πεις πως έχω την τύχη να είμαι στην μοναδική δουλειά που υπάρχει σε αυτή, ή τέλος πάντων σε μία από τις δυο τρείς που γίνονται αυτή τη στιγμή. Δε μου είπες όμως πως μπορείς να λειτουργήσεις υπ’ αυτές τις συνθήκες; Προσαρμοζόμαστε. Πάνω απ’ όλα το θέατρο έχει να κάνει με την ψυχή και την ηρεμία όπως είπες και σε τέτοιες καταστάσεις η ψυχή βγαίνει σε πρώτο πλάνο. Αυτές οι κρίσεις με όλα τα στραβά τους έχουν το καλό ότι μας ενεργοποιούν.

Αν όμως δεν τραβήξει άλλο, θα τα παρατούσες για να βγεις έξω μαζί με τη γυναίκα σου και το παιδί σου;

Αν χρειαστεί θα γίνει κι αυτό, θα φύγουμε και στο εξωτερικό. Δεν είμαστε 20 ετών βέβαια αλλά το προσπαθούμε, είμαστε νέοι άνθρωποι. Θα βρούμε έναν τρόπο και για το παιδί. Αν προκύψει ανάγκη δε σημαίνει ότι δε θα συμπεριλάβεις και το παιδί σου μέσα στα σχέδια σου. Ξέρω τι λες, η αγωνία είναι μεγαλύτερη για ένα γονιό αλλά από την άλλη και οι στιγμές που μοιράζεσαι με το παιδί σου είναι αυτές που σε κάνουν να παίρνεις δύναμη και να ξεχνάς ότι συμβαίνει. Είναι καθαρά θέμα οπτικής γωνίας.

Αυτή είναι μια πραγματικά αισιόδοξη οπτική;

Ίσως όλο αυτό να είναι και λίγο λυτρωτικό. Προσανατολιζόμαστε σε πιο ουσιώδη πράγματα καταλαβαίνεις ποια είναι τα περιττά και ποια τα ουσιαστικά. Πριν λίγα χρόνια μπορεί να ήταν προτεραιότητα για κάποιον ακόμη και μια πισίνα, τώρα τους φίλους σου δε χρειάζεσαι την πισίνα για να τους χαρείς αλλά μπορείς και γύρω από ένα τζάκι. Είναι μικρό αλλά δεν είναι κακό!

Μέχρι τώρα αντιμετώπισες τα γνωστά προβλήματα αμοιβών που ακούμε να αντιμετωπίζουν συνάδελφοι σου από τηλεοπτικές τους δουλειές;

Μου έχει συμβεί. Ακόμη μου οφείλονται λεφτά. Προσπαθώ με καθυστερήσεις, με αναβολές να τα πάρω κάποια στιγμή. Σίγουρα δεν είμαι μέσα στα όρια που έχω συμφωνήσει, αλλά ξέρεις κάτι που να είναι στα όρια; Δε μπορείς να μην το συνυπολογίσεις αυτό. Όπως και να το κάνουμε, το είπαμε και πριν, είναι λαχείο να δουλεύεις στην τηλεόραση σήμερα.

Είναι ένας λόγος και η απόδοση στην προσέλευση κοινού στο θέατρο;

Ναι είναι κι αυτός ένας λόγος.

Γιατί όμως μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα ακούστηκαν πολλοί συνάδελφοι σου να μιλούν απαξιωτικά για την τηλεόραση παρότι έως τώρα έκαναν μεγάλη καριέρα σε αυτή;

Φαντάζομαι το λένε γιατί έχουν ταλαιπωρηθεί όπως κι εγώ έχω ταλαιπωρηθεί και ακόμη μου οφείλουν. Το λένε γιατί δεν υπάρχει μέλλον στην τηλεόραση, υπάρχουν ελάχιστα σίριαλ και τα υπόλοιπα είναι τούρκικα. Εγώ επιμένω πως είμαι τυχερός αλλά μην ξεχνάμε πως υπάρχουν συνάδελφοι που έχουν γυρίσει όλη τη δουλειά, έχει παιχτεί και δεν πήραν από τα δεδουλευμένα τους ούτε ευρώ!

Έθιξες τα τούρκικα που στην Ελλάδα τα προτιμάμε πολύ. Έχεις ακούσει ποτέ το αντίστροφο, δουλειά σας να παιχτεί στην Τουρκία;

Ξέρω ότι το σενάριο της «Βέρας στο δεξί» είχε πωληθεί στην Τουρκία, δεν ξέρω αν ποτέ σειρά μας παίχτηκε εκεί.

Θα έπαιζες σε τούρκικο σίριαλ, θα γινόσουν ο «έλληνας Ονούρ» της Τουρκίας;

Δεν ξέρω ποιος είναι ο Ονούρ ωστόσο θα έπαιζα στην Τουρκία και οπουδήποτε είχε δουλειά για μένα στις συνθήκες που θέλω να εργάζομαι. Και μη νομίζεις ότι έχω θέμα με τα τούρκικα, εγώ και με τούρκο ηθοποιό θα συνεργαζόμουν εδώ, δεν είναι εκεί το θέμα. Τα ανέφερα απλά επειδή δεν υπάρχουν δικές μας δουλειές.  

SHARE ON
FACEBOOK TWITTER PINTEREST
ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΜΑΣ
FOLLOW US
Kristiboni

εργαστήρι ζωγραφικής & δημιουργικής έκφρασης

Το περιεχόμενο του site αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του Kristiboni και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για προσωπική, μη εμπορική χρήση.